Voetbal tussen de Latino's - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Lisanne Jong - WaarBenJij.nu Voetbal tussen de Latino's - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Lisanne Jong - WaarBenJij.nu

Voetbal tussen de Latino's

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Juli 2014 | Venezuela, Puerto La Cruz

Dat is grappig, je eigen voetbalteam twee keer zien spelen tegen een Latijns-Amerikaans land terwijl je tussen alle Latino's zit.. hm dat was een beetje beschamend gister.. hahaha, maar wel heel leuk om de wedstrijd voor een deel te zien met deze mensen. De meiden van Zwitserland waren voor Nederland dus dat hielp en iedereen was zo van; 'oeh niet te veel juichen want er zit nog een Nederlander hier' haha, jammer dat we niet gewonnen hebben maar wel een leuke ervaring zo!

De driedaagse kayaktocht zit er al weer even op. Heel leuk maar ook onwijs zwaar. De eerste dag naar de plek waar we gingen slapen gegaan, ik en Gemma (dubbele Kayak) waren de sloomste haha maar we zijn er gekomen. Eenmaal daar eindelijk een tropische regenbui, had ik dat ook gelijk weer meegemaakt :) in de middag nog Spaanse les en toen was t tijd om de hangmatten op te hangen, helemaal zelf natuurlijk! De tweede nacht sliep t best oke, maar de eerste nacht was echt verschrikkelijk, het viel me nog mee dat ik er niet uitgevallen was.
De tweede dag kayaktocht over open zee (Caribische zee) met golven van anderhalve meter, zo hoog en zwaar! Maar de beloning was twee super mooie strandjes waar we heerlijk even konden relaxen en zonnen.
Oeh ook leuk om te vertellen, heb eindelijk dolfijnen zien springen!!! In Maleisië natuurlijk al de vinnen gezien maar nu sprongen ze echt, zo vet.
Verder hebben we twee krabben met een huisje op hun rug namen gegeven, Herbert en Helga en hun kindje was Henriëtta hahaha, beetje gek moet kunnen! haha hele belangrijke informatie dit..
Op de terugweg naar Playa Colorada nog een break gehad op een heel lief klein eilandje waar alleen een verlaten huis op stond. Daar konden we snorkelen, maar dat heb ik van de week al weer geprobeerd maar blijf t echt vreselijk vinden, misschien binnenkort nog maar een keer proberen want heb wel leuke visjes gezien!
Pfff toen we terug waren in het kamp hebben we eeeeeindelijk kunnen douchen, dat wordt nog wat als we de tocht van 7 dagen hebben haha, maar heb nog nooit zo genoten van een douche. Lekker haartjes wassen, en een dikke vette laag aftersun, lekker schoon dus!

Het leven hier is echt heel relaxed (op al onze activiteiten na dan), je gaat slapen wanneer je moe bent en t donker is, wat dus betekent dat je soms al om acht uur slaapt, en je staat op wanneer je wakker wordt van het licht, dat is helaas al vrij vroeg telkens. Verder een powernap tussendoor lekker buiten.
Het hele leven speelt zich hier buiten af eigenlijk, zelfs onze bedden in t kamp zelf zijn niet echt in een kamer, het is meer een huisje met gaas eromheen tegen de muggen. (die zijn echt vreselijk namelijk).

Soms wel heimwee eerlijk gezegd, sta dan echt op t punt om t vliegtuig te pakken, t is dat t niet kan, maar goed ook want anders zou ik spijt krijgen denk ik.. We gaan nog zo veel leuke dingen doen!

Gister een les duiken gehad, als een soort van voorproef voor als je een cursus wilt. Maar ik denk dat ik bedank voor de cursus (exclusief trouwens) omdat ik niet dieper kwam dan 20cm hahahahaha, definitely not my kind of job. Maaargoed, op de foto's lijkt t net of ik heel goed was en t geweldig vond.. well, NOT!
Natuurlijk ook weer Spaanse les gehad afgelopen dagen en dat gaat al aardig, vind t echt heel leuk om te leren, hoop echt dat ik op de uni ermee verder kan!
We hebben zelfs al een Spanglish (spaans-Engels) liedje geleerd; Tengo tú love - I have your love. heeeel slecht maar wel grappig!

Me gusta viajar como mochilero con las chicas y no me gusta regresar a Holanda. (voor de helft waar haha)

En nu dan weer even WiFi in Puerto la Cruz!! hihi
Vrijdag 11 juli gaan we naar Angel Falls, de hoogste waterval van de wereld, zo veel zin in!

Trouwens, het eten valt me zoooo mee! Er wordt hier gewoon prima gekookt en als we geen trip hebben kopen we brood met kaas of tonijn in de winkeltjes naast t kamp of we koken pasta in ons keukentje. We eten ook telkens wat anders, van kip tot worst en van broccoli tot linzen, maar ik heb nog geen dag gehad dat ik t echt vies vond! behalve dan als je halve resten van de kip nog op je bord ziet liggen, dat was iets minder!
Tropisch fruit eten ze hier ook heeeel veel, ananas, watermeloen, papaja enzovoort, yummie!!!
Eten jullie daar maar lekker saaie appels, ik eet hier beter :)

Groetjes daar en doe geen dingen die ik ook niet zou doen haha, ciao!
Liefs xxxx

p.s. ik probeer elke keer foto's te up loaden maar ze lukken niet allemaal, WiFi is te traag, dus vandaar nog geen foto's!

  • 10 Juli 2014 - 18:11

    Ton:

    Ohhhh Lies, ik dacht dat we in Maleisië een super ervaring hadden, maar ik heb de indruk dat deze trip het met vlag en wimpel verslaat! Wat een enthousiaste verhalen, schrijf je niet te veel, want anders heb je straks in de saaiheid van Zweden niets meer te zeggen, hahaha. Bewaar die foto's ook maar voor die week ;-)
    Vergeet thuis maar lekker, je hebt het daar veel beter, hihi.

    Geniet!

  • 11 Juli 2014 - 13:41

    Maud:

    Hola como esta? Okee, ontbreken nog wat streepjes e.d., maar je begrijpt me i.i.g. (-:. Hier alles goed. Wij eten een appel.. Fantastisch leuk en afwisselend lees ik al, Lies. Lekker, dat verlaten strandje; heerlijk, die springende dolfijnen; mooi, de natuur; avontuurlijk, de hangmat. Super! Veel plezier maar weer de komende dagen!

  • 11 Juli 2014 - 15:29

    Papa:

    Ha die lieve Lies! Wat kun jij leuk en boeiend verhalen vertellen. Zodanig, dat je gelijk zin hebt om het vliegtuig te pakken (niet naar huis dus). Heel erg leuk, het geeft een goed beeld. En we lezen ook hoe het met je gaat...tja, heimwee gaat uiteindelijk wel over. Op het laatst wil je niet meer terug. Haha. Geniet ervan en dompel je maar onder in taal en cultuur. Dikke kus en komende week veel plezier. QDTB, Paps

  • 11 Juli 2014 - 23:09

    Irenke En Koert:

    Volgens ons geniet je met volle teugen. Hele goede reis liefs Irenke en Koert en knuffel van Macska de poes…

  • 13 Juli 2014 - 01:35

    Mama:

    Lieverd, ik lees je verslagen again and again en ik vind het fantastisch hoe je groeit in dit 'toernooi'... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 8296

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Venezuela 2014

Landen bezocht: